Pracownicy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie wykonują swoje obowiązki służbowe i kontrolne w nowej siedzibie w Warszawie przy ul. Grójeckiej 186. Adaptacja i remont budynku to największa inwestycja Państwowej Inspekcji Pracy od lat.
W uroczystym otwarciu nowej siedziby uczestniczyli: Główny Inspektor Pracy Katarzyna Łażewska-Hrycko, z-ca GIP Małgorzata Dziemińska, z-ca GIP Jarosław Leśniewski, z-ca GIP Dariusz Mińkowski, Okręgowy Inspektor Pracy Andrzej Cegła oraz z-cy OIP w Warszawie Hanna Matosek, Sobiesław Jaroszek i Dariusz Płochocki, pracownicy Okręgowego Inspektoratu Pracy, a także zaproszeni goście z ramienia projektanta i wykonawcy inwestycji.
W czwartek, 16 listopada br., odbyło się spotkanie kierownictwa oraz pracowników Okręgowego Inspektoratu pracy w Warszawie z kierownictwem Głównego Inspektoratu Pracy, podczas którego oficjalnie została otwarta nowa siedziba OIP w Warszawie przy ul. Grójeckiej 186 w Warszawie.
Nowa siedziba urzędu to budynek przejęty po centrali Narodowego Funduszu Zdrowia, należący do skarbu państwa. Decyzją o ustanowieniu trwałego zarządu, 23 grudnia 2021r. nieruchomość została przekazana przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii na cele siedziby Okręgowego Inspektoratowi Pracy w Warszawie.
Budynek składa się z czterech kondygnacji, posiada trzy sale konferencyjne, a łączna powierzchnia użytkowa nowej siedziby to 4 404,37m2, w tym 2 165,9m2 powierzchni biurowej. Przy projektowaniu oraz wykonawstwie zostały spełnione wszystkie standardy techniczne i organizacyjnie zapewniające właściwe warunki do pracy i obsługi interesantów, w tym również tych z niepełnosprawnością ruchową.
Główny Inspektor Pracy Katarzyna Łażewska-Hrycko oraz Okręgowy Inspektor Pracy w Warszawie Andrzej Cegła podziękowali projektantom, wykonawcy oraz pracownikom Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie za fachowość wykonania, cierpliwość i ogrom pracy jaki został włożony w przeprowadzkę do nowej siedziby.